Różyczki z jabłek w cieście francuskim z budyniem

Przeglądając przepisy na stronie kobieceinspiracje.pl, trafiłam na kilka wersji różyczek z jabłek. Inspirując się nimi stworzyłam wersję najbardziej mi odpowiadającą.







Składniki:
1 litr wody
1 łyżeczka kwasu cytrynowego
cukier
cukier waniliowy
ciasto francuskie
jabłka
rodzynki
marmolada
1 budyń waniliowy
250 ml mleka

1. Jabłka kroimy na cienkie plasterki. Zagotowujemy wodę z kwasem cytrynowym i wrzucamy jabłka do wrzątku, tak aby zmiękły i zrobiły się bardziej elastyczne.









2. Ciasto francuskie kroimy na paski o szerokości ok 3-4 centymetrów.

3. Na cieście układamy plasterki jabłek tak aby ich część wychodziła poza ciasto. Plasterki powinny lekko na siebie nachodzić. Ciasto posypujemy cukrem oraz cukrem waniliowym.

4. Zakładamy dół ciasta na plasterki jabłka i zawijamy w rulon. Następnie w różyczki wrzucamy kilka rodzynek.


















Można zrobić również wersję z marmoladą lub budyniem waniliowym. 1 budyń waniliowy gotujemy w 250 ml mleka i dodajemy 2 łyżki cukru. Różyczki przygotowujemy w ten sam sposób tylko zamiast cukru smarujemy budyniem lub marmoladą.

5. Różyczki pieczemy ok 30 min w temp. 180C. Ja używałam formy na babeczki, dzięki czemu różyczki zachowały ładny kształt.


6. Gotowe różyczki możemy posypać cukrem pudrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz